FAQ

Voinko hakea Vivusjoustoa?

Vivusjousto voidaan myöntää 25 vuotta täyttäneelle henkilölle, jolla

  • ei ole maksuhäiriöhäiriömerkintää
  • on osoite Suomessa
  • on suomalainen pankkitili

Kaikkien ehtojen on täytyttävä. Hakijan henkilöllisyys varmistetaan TUPAS-tunnistautumisella.

Kuinka haen luottoa?

Saadaksesi luottopäätöksen sinun tulee:

  1. Luoda Vivusjousto-tili täyttämällä henkilötietosi, yhteystietosi sekä pankkitietosi
  2. Tunnistautua Tupas-palvelun kautta ja saada hyväksytty luottopäätös
Kuinka nopeasti rahat siirtyvät tililleni?

Rahat siirtyvät normaalisti tilillesi 15 minuutin kuluessa, kun teet noston lainapalvelumme aukioloaikana. S-pankin, POP-pankin ja Ålandsbankenin tileille rahat siirtyvät 1-2 pankkipäivässä.

Kuinka paljon voin saada luottoa?

Luottoraja on 2000-3000 € ja se määräytyy asiakaskohtaisesti. Voit nostaa luottoa haluamasi määrän luottorajaasi asti profiilisivuiltasi.

Kuinka paljon luottotilin käyttö maksaa?

Vivusjousto-tilin avaaminen on maksutonta ja luoton ainoa kulu on nostamallesi luotolle kertyvä asiakaskohtainen vuosikorko (37,20-180,00 %). Nostoista ei veloiteta erillistä nostokulua. Luotolle lasketaan korkoa päiväkohtaisesti ja laskutus tapahtuu kuukausittain. Kuukausittaisen minimierän maksaminen pienentää avoimen lainapääoman määrää, ja halutessasi voit maksaa myös minimierää suurempia summia, jolloin avoimen lainapääoman määrä pienenee vieläkin nopeammin. Näin maksat pitkällä aikavälillä myös vähemmän korkokuluja.

Lainaehdot

Kuinka maksan luoton takaisin?

Luottoa lyhennetään kuukausittain. Maksat vähintään minimikuukausierän, joka koostuu laskutuskauden aikana kertyneestä korosta ja pääomaan kohdistuvasta 5 %:n lyhennyksestä. Voit myös maksaa minimikuukausierää suuremman summan, jolloin säästät korkokuluissa. Saat kuukausittaisen laskun sähköpostiisi 14 päivää ennen eräpäivää. Lisäksi muistutamme sinua lähestyvästä eräpäivästä sähköpostilla ja tekstiviestillä.

Mitä jos en pysty maksamaan kuukausittaista maksuani?

Ota pikimmiten yhteys asiakaspalveluumme, niin katsotaan yhdessä mitä voimme asialle tehdä.

Kuinka kirjaudun profiiliini?

Voit kirjautua omaan profiiliisi klikkaamalla sivuston oikeasta yläkulmasta löytyvää “Kirjaudu” –nappia. Kirjautumiseen tarvitset sähköpostiosoitteen, jolla olet rekisteröitynyt palveluun sekä henkilökohtaisen salasanasi.

Miten asetan lainakiellon?

Voit asettaa itsellesi omaehtoisen lainakiellon. Lainakieltoa ei voi jälkikäteen peruuttaa ja se astuu voimaan välittömästi. Kielto koskee 4finance Oy:n kaikkia lainatuotteita. Tarvitsemme ilmoituksen haluamastasi lainakiellosta sähköpostitse tai kirjeitse. Viestissä tulee olla henkilötietosi (nimi, osoite, henkilötunnus) ja viestistä tulee selkeästi ilmetä, että haluat lainakiellon.

Voinko maksaa luoton ennen eräpäivää?

Kyllä, voit maksaa minimikuukausierän tai luoton kokonaisuudessaan ennen eräpäivää. Tarkistathan maksupäivänä summan asiakaspalvelustamme.

Miksi sain laskun, vaikka olen jo maksanut koko luoton takaisin?

Luottokorttilaskutuskäytännön mukaisesti lähetämme tiedoksiantona laskun, kun luotto on kokonaisuudessaan maksettu. Näet laskusta lisäksi erittelyn edellisen laskutuskauden tapahtumista. Vivusjousto on jatkuva luotto ja myönnetty luottoraja on käytössäsi myös jatkossa.

Mitä jos unohdan salasanani?

Jos unohdit henkilökohtaisen salasanasi, klikkaa sivuston oikeasta yläkulmasta löytyvää ”Kirjaudu” –nappia ja paina kohtaa ”Unohditko salasanasi?”. Väliaikainen salasana ja ohjeet salasanan vaihtoon toimitetaan tekstiviestillä profiilissasi olevaan puhelinnumeroon.

Miten voin päivittää yhteystietoni?

Voit päivittää sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi sekä salasanasi omassa profiilissasi. Mikäli haluat päivittää tilinumerosi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Etkö löytänyt vastausta?

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään.

Ota yhteyttä asiakaskapalveluun >